Klachtenregeling
Klachten
Hebt u een klacht over één van onze trainingen of over de inzet van een externe vertrouwenspersoon? Bel of e-mail ons. Wij nemen binnen 5 werkdagen contact met u op. U kunt hier onze klachtenregeling inzien. Klachtenregeling Klachten van opdrachtgevers en deelnemers betreffende geleverde diensten.
Vanuit de gedachte dat het voor de zorgvuldige omgang met onze opdrachtgevers gewenst is dat deze zich met een eventuele klacht over de uitvoering van een training of begeleidingstraject kan wenden tot de directie, teneinde een bevredigende oplossing te vinden, indien een bespreking met de trainer, vertrouwenspersoon, of adviseur van niet tot een bevredigend resultaat heeft geleid.
- Ieder die gebruik maakt of heeft gemaakt van de diensten van ONDERBOVEN wordt gewezen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen over die diensten, met inbegrip van (gevolgde) trainingen.
- De klacht wordt door de klager schriftelijk ingediend met het klachtenformulier van ONDERBOVEN, dat te vinden is op de website. Op verzoek wordt de klacht toegelicht aan ONDERBOVEN. De schriftelijke klacht dient gericht te zijn aan: ONDERBOVEN, ter attentie van de directie. Na ontvangst van de klacht draagt dedirectie zorg voor vastlegging van de klacht en ontvangstbevestiging van de klacht aan klager.
Postadres: ONDERBOVEN, t.a.v. B.Venneman, De Hulk 12, 1622 DZ Hoorn. - In de klacht wordt in ieder geval vermeld:
– NAW gegevens van de klager;
– duidelijke omschrijving van de klacht;
– tegen wie de klacht gericht is;
– ondertekening door de klager. - De directeur (die niet bij de klacht betrokken is) neemt binnen vijf werkdagen
na ontvangst van de klacht contact op met de indiener, maakt zo mogelijk een afspraak voor overleg en probeert de klacht naar tevredenheid op te lossen. Als de klager geen oplossing ziet c.q. geen deelname wenst aan een overleg, zal de directeur schriftelijk reageren op de klacht binnen een termijn van 15 werkdagen. Een uitzondering hierop is mogelijk bij vakantie, ziekte of andere onvoorziene omstandigheden. De klager wordt schriftelijk op de hoogte gesteld wanneer reageren binnen de gestelde termijn door onvoorziene omstandigheden niet mogelijk is. Als de klacht betrekking heeft op een bij/voor ONDERBOVEN werkzame trainer of vertrouwenspersoon zal deze bij de afhandeling en oplossing van de klacht betrokken worden, tenzij het belang van klager zich daar redelijkerwijs tegen verzet. - Als de klager en ONDERBOVEN het door een gesprek eens worden over de oplossing van de klacht, dan wordt dit schriftelijk vastgelegd, met vermelding van de oplossing.
- Als klager en beklaagde het niet eens worden, wordt dat eveneens schriftelijk vastgelegd en wordt door beide partijen een vertegenwoordiger benoemd voor de vorming van een onafhankelijke klachtencommissie.
- Deze klachtencommissie zal bestaan uit een vertegenwoordiger van de klager, een vertegenwoordiger van ONDERBOVEN en een door beide vertegenwoordigers te benoemen onafhankelijke derde te weten mr. drs. H.J. Bonenkamp, Merlijngroep te Nuland.
- Het oordeel van de beroepsinstantie is voor het instituut bindend; eventuele consequentie worden door het instituut binnen 14 dagen afgehandeld.
- Eventuele kosten voor de vorming van een klachtencommissie, komen ten laste van ONDERBOVEN. Een uitzondering daarop is uitsluitend mogelijk wanneer de klachtencommissie tot het unanieme oordeel komt dat de klacht vals is, dan wel is ingediend met het uitsluitende oogmerk ONDERBOVEN of één van haar representanten schade toe te brengen
- Alle informatie die tijdens de behandeling van een klacht bekend wordt zal vertrouwelijk worden behandeld.
- ONDERBOVEN zal de behandeling van klachten binnen 3 maanden afronden, tenzij zwaarwegende omstandigheden dat onmogelijk maken. Binnen een termijn van vier weken wordt, in zijn algemeenheid, verwacht uitsluitsel te kunnen geven.
- Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duurvan één jaar bewaard
U kunt hier ons klachtenformulier downloaden. Deze kunt u invullen en opslaan of uitprinten en invullen.
Gelieve het formulier zo volledig mogelijk in te vullen en te mailen of per post te verzenden aan: ONDERBOVEN, De Hulk 12, 1622 DZ Hoorn
ONDERBOVEN
Hoorn, april 2019